Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Arminda en Rudy - WaarBenJij.nu Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Arminda en Rudy - WaarBenJij.nu

Lombok

Door: Arminda en Rudy

Blijf op de hoogte en volg Arminda en Rudy

10 Augustus 2010 | Indonesië, Senggigi

Hoihoi,

De relax dag op bali was prima bevallen! Lekker aan t zwembad en aan zee en genieten van het verfrissende water. Het dolfijnenspotten was erg grappig, met een stuk of 150 visserbootjes de zee op, achter de dolfijnen aan om fotos te maken. Zodra de boten er waren doken de dolfijnen weg om zich te verstoppen en onder water de mensen waarschijnlijk uit te lachen. Toen het rustiger werd hebben we ze wat beter kunnen bekijken en fotograferen.

Vanuit Lovina naar Ubud. Een mooi stadje, met leuke winkeltjes, straatjes en een mooie natuur. We hebben een fietstocht gedaan, die erg vermoeiend was! ;) We gingen vrijwel constant bergafwaarts en hebben vrijwel de hele weg mogen remmen. Vanuit t restaurantje mochten we zelf terug naar het hotel fietsen.. en raad eens. haha arminda en rudy bijna verdwaald! Door de drukke straten, met vele brommertjes en autos, konden we er bijna niet met onze fietsjes doorheen. Maar via de (voetpaden) en dankzij onze lonely planet hebben we het hotel nog redelijk snel kunnen vinden :D We zijn trots op onszelf! ;)

Verder in Ubud naar het monkeyforest geweest, waar de apen overvoed waren, dik en geen zin meer hadden in bananen, waar er een ceromonie was en duizende mensen hun offer kwamen brengen naar de tempel. Daarnaast gewandeld vanaf een bergrand, waar je prachtige uitzichten had op de rijstvelden en waar kindjes van vier netjes hun eigen kleertjes deden wassen in het beekje. Naar het white sand beach geweest en ten slotte naar een muziekles van een plaatselijk, niet toeristische, muziekleraar. Erg mooi!

Inmiddels zijn we in Lombok, waar we twee dagen zullen vertoeven. De oversteek was erg onprettig, met hete zon, weinig wind en erg veel geschommel (zeeziek :S) Volgens de kapitein was het weer erg goed, dus wil nog niet weten hoe de terug weg met evt slecht weer moet zijn. Morgen staat snorkelen in het programma, waarbij we hoogstwaarschijnlijk schildpadden zullen tegenkomen. Daarnaast lekker nog genieten voordat we een erg lange reisdag tegemoet zullen gaan.

Waarschijnlijk zullen we geen reisverslagje meer typen hier in Indonesie.. dus bij deze..

Tot in Nederland!!!

xxx Rudy en Arminda

• 11 Augustus 2010 - 09:32

Camille&Karin:

Hoi!!. Om zo te lezen hebben jullie samen veel reiservaring op gedaan en heel veel mooi`s gezien. Het is(was) erg leuk om jullie zo te kunnen volgen. Nu maar weer snel sparen voor jullie volgende reis. Wij wensen jullie, een heel goede terug reis! tot zaterdag. Groetjes XX pap en mam