Woestijntocht - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Arminda en Rudy - WaarBenJij.nu Woestijntocht - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Arminda en Rudy - WaarBenJij.nu

Woestijntocht

Door: Arminda en Rudy

Blijf op de hoogte en volg Arminda en Rudy

19 Juli 2012 | Marokko, Rabat

Hallo,

Inmiddels weer een paar dagen verder. We hebben genoten van onze rustdag en lekker even aan/in het zwembad gelegen, een aangename afkoeling. Ook in Erfoud een plaatsje vlak voor de woestijn was een lekker zwembad. Vanwege de hitte en het mogelijke gevaar mochten we ipv 3 uur pas om 5 uur vertrekken. Nog een dagje zwembad dus... met als resultaat twee semi-rode kreeftjes.

De tocht richting woestijn was erg leuk en eenmaal aangekomen mochten we meteen met de kameel door de woestijn richting een mooi punt voor de zonsondergang. We moeten toegeven dat deze adembenemend was... Op de kameel zitten was erg grappig en eenmaal wat hoger mochten we zelf nog een eind naar boven lopen, oke onze conditie was misschien niet zo heel goed. Eenmaal boven hadden we prachtige zandstormen, regen, bewolking en we zijn letterlijk gezandstraald, geen zonnetje te zien. Maar wel heel apart om mee te maken, welke toerist kan nu zeggen dat ze dat in de woestijn hebben gezien. Ook daar hebben we n souveniertje van... In onze onderbroekjes ;)

Uiteraard hebben we ook in de woestijn overnacht in onze bivak tentjes. We dachten dat het altijd steenkoud werd in de woestijn, maar nee hoor het was gewoon overdag als snacht rond de 40 ;) In de ochtend zijn we vroeg ons tentje uitgedropen om de zonsopkomst te zien. Deze was wel aanwezig ;)

Inmiddels zitten we alweer in de bergen in de dadeskloof, ontzettend groot en mooi om te zien. Ook hier hebben we ons wandelingetje met de gids al gehad en een theetje gedronken bij n arme familie. Vanavond mogen we voor de verandering tajine eten of couscous.. heerlijk :S.. we verlangen alweer naar de hutspotjes ;)

Morgenvroeg gaat de reis weer verder.. naar zagora is ons verteld.

Vele groetjes,
Arminda en kreeftje Rudy

Ps. Geen aanboden meer gehad, helaas ben ik wel ipv rudy veranderd in pakezeltje en mag ik alle handbagage dragen. Ik luister (nog) braaf! ;)

• 19 Juli 2012 - 15:41

Mama:

Het is toch wel heel prettig om op deze manier een beetje bij jullie te mogen en kunnen zijn :-) Ook een hele geruststelling dat het afgezien de kreeftjes en de souvenirtjes goed met jullie gaat.

Arminda binnenkort lust je voortaan alles ;-) maar ook als ezeltje hoef je niet alleen maar braaf te luisteren hoor.. Rudy laat je meisje toch niet alles dragen!!

Liefs van mama en Peter

• 19 Juli 2012 - 18:41

Niels, Simone, Jens:

Ook wij zijn nog trouwe lezers..!! Het is echt heel leuk om zo al een beetje te kunnen voorstellen hoe het daar is maar natuurlijk willen we de (heel veel) foto's zien..!!

Heel veel groetjes ..!!

• 20 Juli 2012 - 07:54

Kim Buijks:

Oehhh dat klinkt allemaal erg goed! Jaloerssss :-)

Geniet van jullie vakantie!

-xxx- Kim & Tom

• 21 Juli 2012 - 11:47

Willemien En Jan :

heel leuk om het verslag van jullie reis te volgen jullie maken veel mee te veel om alles straks te vertellen gelukkig lezen we het nu al,groetjes.

• 21 Juli 2012 - 22:17

Jos En Robin:

Hey vakantiegangers

Laat die souveniertjes maar mooi achter in de woestijn :).
    Rudy we zien wel weer wie het sterkste is bij jullie !!. ( lamme ..... !!)
    Geniet van jullie vakantie !!.

ps. Gisteren langs jullie huis gefietst , het stond nog netjes overeind.

Groetjes Jos en Robin

• 21 Juli 2012 - 22:17

Jos En Robin:

Hey vakantiegangers

Laat die souveniertjes maar mooi achter in de woestijn :).
    Rudy we zien wel weer wie het sterkste is bij jullie !!. ( lamme ..... !!)
    Geniet van jullie vakantie !!.

ps. Gisteren langs jullie huis gefietst , het stond nog netjes overeind.

Groetjes Jos en Robin

• 23 Juli 2012 - 09:33

Karin En Camille:

Hoi hoi
    He he het internet doet het weer, storing volgens ziggo.
    Goed om te lezen dat het naar Jullie zin is.
    Tip. De kreeft Goed insmeren anders worden deze nog roder.
    Veel plezier verder.
    Groetjes Mam en Pap.
    PS: gaat zeer goed met pemmetje.

• 23 Juli 2012 - 09:34

Mvfkrghj:

Hoi hoi
    He he het internet doet het weer, storing volgens ziggo.
    Goed om te lezen dat het naar Jullie zin is.
    Tip. De kreeft Goed insmeren anders worden deze nog roder.
    Veel plezier verder.
    Groetjes Mam en Pap.
    PS: gaat zeer goed met pemmetje.